Promoterii specializați: cum promovează brandurile
Promoterii specializați: cum promovează brandurile
Promoterul este acea persoană care se deplasează și promoveză în diverse magazine, în restaurante, la evenimente, în funcție de campania la care participă, beneficiile produselor/serviciilor ale unui brand către consumatorii finali. Atrage potențialii consumatori prin oferirea de informații despre produsele/serviciile promovate și prin experiența sa cu acele produse sau servicii.
Caracteristicile unui promoter
Înainte de a angaja promoteri, trebuie să verifici dacă aceștia dețin următoarele calități necesare pentru a-ți promova serviciile/produsele la diferite locații :
- Comunicativ
- Expresiv
- Implicat
- Persuasiv
- Punctual
- Comunicativ - Comunicarea este una dintre cheile succesului în a promova anumite servicii/produse. Exact ca un influencer, promoterul trebuie să interacționeze constant cu persoanele, pentru a le atrage în a afla mai multe informații. Totodată, comunicarea promoterului trebuie să fie cât mai coerentă, clară și dezvoltată.
- Expresiv - Atât comunicarea verbală, cât și cea nonverbală sunt importante în a atrage potențiali clienți. Un bun promoter este expresiv, gesticulează în așa fel încât să „ademenească” persoanele în a testa produsele.
- Persuasiv - Puterea de convingere este cel de-al treilea element cheie în a atrage potențialii consumatori, alături de comunicare și expresivitate. Promoterul care deține această calitate va reuși să atragă multe persoane în a primi produse de tip sampling și în a testa produsele/serviciile pe care vrei să le promovezi. Astfel, vei reuși să îți atingi obiectivele propuse.
- Implicat - În acest context, implicarea este esențială. Dacă promoterul nu interacționează cu persoanele, nu dă dovadă de interes și nu atrage persoanele, rezultatele promovării de acest tip nu vor coincide cu obiectivele pe care ți le-ai propus.
- Punctual - Ca promoter, trebuie să urmezi pașii indicați de agenția de promoteri care te-a trimis și trebuie să ajungi la ora sau intervalul indicat de aceasta. Timpul petrecut în locul indicat este cel comunicat de tot de agenție.
Promoter specializat - ce aduce diferit?
Un promoter specializat este acea persoană care este recrutată în funcție de specificul și obiectivele unui anumit brand. Cu cât un promoter este mai specializat, cu atât credibilitatea față de produsele/serviciile brandului tău crește mai mult.
De exemplu, să presupunem că ai un brand de lactate, conserve de legume sau ingrediente pentru prăjituri și vrei să îți promovezi produsele, dar nu la un nivel general, ci îți dorești ca potențialii tăi consumatori să fie informați mai în amănunt și vrei să le câștigi încrederea. Un promoter specializat în cooking îți poate livra acest serviciu, deoarece el lucrează cu aceste tipuri de produse în rețetele sale și poate să ofere informații pe baza experienței sale cu produsele tale.
Același lucru se aplică și în cazul în care vrei să promovezi un brand de vin, ori un brand de dermato-cosmetice: un promoter specializat în promovarea de băuturi alcoolice, cu profil de somelier/barman, respectiv un promoter cu profil de medicină sau farmacie îți pot livra aceste servicii.
Potențialii consumatori ai unui brand observă faptul că promoterul vorbește din experiența proprie și are cunoștințe despre ceea ce promovează, iar încrederea lor și șansa de a se întoarce să achiziționeze produsele tale cresc major.
Așadar, de ce un promoter specializat?
În primul rând, acționează din experiență. Având atuurile și cunoștințele specifice despre categoriile, produsele/serviciile pe care tu vrei să le promovezi, va fi mult mai ușor pentru acesta să vorbească liber, introducând în același timp informațiile care tu dorești să ajungă la consumator, fără să învețe un speech specific.
Cu cât promoterul vorbește mai natural, mai sincer și este mai expresiv atunci când îți promovează produsele, cu atât este mai credibil atunci cand promoveaza serviciile/produsele. Tu îți dorești să atragi consumatorii, iar ei au nevoie de o doză de încredere pentru a testa ceea ce ai tu de oferit. Promoterul specializat poate să ofere această credibilitate, pe baza experienței sale și a interacțiunii sale cu aceleași tipuri de produse.
O ultimă calitate specifică a promoterului specializat este claritatea . Va fi mai clar și concis în informarea clienților cu privire la brandul tău și va răspunde ferm la toate întrebările puse de aceștia - și aici vorbim de întrebări legate de brand și de aria din care face parte produsul/serviciul promovat.
Comunitatea Heyo are o varietate de promoteri specializați care pot fi selectati in campanii în funcție de specificul fiecărui brand cu care colaborăm și pregătiți să promoveze produsele și serviciile diverse - de la bucătari si patiseri sau barmani până la nutriționiști, farmacisti, consultanți de beauty sau instructori sportivi.
Dacă ai o specializare, îți place comunicarea și îți dorești un venit în plus, hai în Heyo Club, completează în formular profesia ta și participă la cele mai cool proiecte!
Dacă ești un potențial client și ți-am stârnit interesul, cauta vocea potrivită brandului tău în Heyo Club!