Ce aleg femeile? Obiceiuri de achizitie si de consum

10 months ago   Toate studiile

Ce aleg femeile? Obiceiuri de achizitie si de consum

Studiul nr. 1, derulat în platforma Heyo Club în perioada noiembrie – decembrie 2023 pe un eșantion de 326 de femei a măsurat obiceiurile de achiziție, de consum, bugetul alocat pentru coșul de cumpărături, prepararea meselor și socializarea la masă.

Studiul nr. 1, derulat în platforma Heyo Club în perioada noiembrie – decembrie 2023 pe un eșantion de 326 de femei a măsurat obiceiurile de achiziție, de consum, bugetul alocat pentru coșul de cumpărături, prepararea meselor și socializarea la masă.

  • 48.16% preferă să gatească acasă zilnic, în timp ce 35.89% gătesc acasă de 3-5 ori/saptămână, 14.72% gătesc de 1-2 ori/săptămână; 1.23% nu gătesc acasă;
  • Cele mai multe  îsi planifică mesele acasă. 64.72% planifică mesele întotdeauna; 
  • 33.44% folosesc lista de cumpărături de fiecare dată. 
  • Cele mai multe aleg să-și facă cumpărăturile dintr-un magazin mare, de tip supermarket/hypermarket
  • 43.25% pregătesc pachete pentru scoală sau birou.

Potrivit rezultatelor studiului Heyo Club, femeile merg la cumpărături pentru achiziții de alimente, îngrijire personală și produse de casă de 2 – 3 ori pe săptămână și reprezintă 74.54 %, 23.31% din respondente merg la cumpărături săptămânal, întimp ce, 2.15% fac cumpărăturile de 2 – 3 ori pe lună. 

 

 În magazinele tip hypermarket si supermarket femeile îsi fac cumpărăturile de alimente, îngrijire personală și produse de casă cel mai frecvent. Potrivit datelor studiului Heyo Club,  32.25% fac cumpăraturile din supermarket,  32.13% reprezintă magazinele de tip hypermarket, 14.75% reprezintă magazinele de proximitate, 13.25% in online iar la pol opus, în proporție de 7.62%, respondentele preferă cash&carry.

 

Potrivit studiului, 42.63% dintre rePotrivit studiului, 42.64% dintre respondente plătesc pentru un coș de cumpărături între 201 – 350 lei, 30.37% plătesc sub 200 lei, 16.56% plătesc între 351 – 500 lei și sunt puține cele care au un coș valoros de 751-1000 lei (2.14%).

În privința folosirii unei liste de cumpărături, 58.28% folosesc și merg cu o astfel de listă în magazine uneori, 33.44% folosesc de fiecare dată, în timp ce 8.28% nu folosesc niciodată o astfel de listă.

 

Femeile cumpără și în afara listei. 50% din respondente afirmă că achiziționează produse în afara listei între 20 si 50% din volumul cumpărăturilor, 38.65% din respondente declară că achiziționează în afara listei mai puțin de 20% din volumul cumpărăturilor, iar 11.35% declară că ajung să cumpere în afara listei peste 50% din volumul achizițiilor.

 

Cele mai multe fac achiziții de produse de îngrijire personală atunci când sunt pe listă alături de alte produse si aceștia sunt 42.33%. Există si persoane care fac cumpărături impulsiv – ele reprezintă  21.77%. Cele care caută targetat, la nevoie și caută doar produsele de îngrijire personală sunt 35.89%. 

 

Potrivit sondajului, cele mai multe dintre participantele la studiu gătesc acasă zilnic, în procent de 48.16%. în schimb, 35.89% gătesc acasă de 3-5 ori pe săptămână. Doar 1.22% nu gătesc acasă și preferă să apeleze la alte metode. Cele care gătesc de 1-2 ori pe săptămână reprezintă  14.72% din respondente.

 

În privința planificării meselor și cumpărăturilor în functie de acest lucru, 64.72% planifică mesele întotdeauna, 35.27% nu iși planifică mesele.

 

Cele mai multe, 43.25 %, pregătesc pachete pentru scoală sau birou în fiecare zi, 19.01% niciodată nu merg cu pachet la scoală/birou, 26.07% folosesc de 2-3 ori pe saptămână, iar 11.66% au declarat că au acest obicei o singură dată pe săptămână.

 

Când vine vorba de socializarea la masă, 16.25% primesc săptamânal invitați la masă, 23.92% au invitațilunar, 19.94% au invitați la 2 săptămâni, 31.90% au mai rar si 7.98% au invitați la 3 luni.

 

Când există invitați la masă, 51.22% din respondente mai degrabă preferă să gătească, 25.15% gătesc de fiecare dată, 21.17% mai degrabăcomandă mâncare pentru acasă, iar 2.45% din respondente comandă de fiecare dată. 

 

Metodologie:
Studiul Heyo Club s-a desfăşurat online în perioada 21 noiembrie - 11 decembrie 2023 la nivel național, pe un eşantion de 326 de femei, membre ale comunitații Heyo Club, cu vârsta de peste 18 ani, utilizatoare de internet.

Despre Heyo Club 

Heyo Club este platforma de social engagement si influencer marketing, cu peste 5.000 de membri - creatori de conținut, profesionisti din variate piețe si consumatori obișnuiți - cu o profilare detaliată a fiecărui utilizator.

Heyo Club este o soluție de comunicare pentru branduri globale, locale sau antreprenoriale din domenii precum alimente și băuturi, cooking, frumusețe și îngrijire personală, îngrijirea casei, fashion, lifestyle, distracții și călătorii, retail, Horeca sau sănătate.

Heyo Club este un produs Hello Group, servicii de comunicare full-service, fondat în 2010.